Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Nadzór pedagogiczny

Znajdziesz tu odpowiedzi na pytania dotyczące sprawowania nadzoru pedagogicznego w placówkach publicznych, jak i niepublicznych. Dowiesz się, jak sprawować nadzór, jakie obowiązki z nim związane ma dyrektor, jakie są wymagania dla przedszkoli, czy też jak przygotować plan i sprawozdanie z nadzoru. Sprawdź nasze porady, a sprawowanie nadzoru pedagogicznego nie będzie sprawiało Ci problemu!

Czy nauczyciel kontraktowy może sprawować nadzór pedagogiczny w przedszkolu niesamorządowym

Pytanie: W publicznym przedszkolu niesamorządowym dyrektorem jest osoba niebędąca nauczycielem. W związku z tym wyznaczona jest osoba sprawująca nadzór pedagogiczny (dyrektor do spraw pedagogicznych). Czy taki nadzór może sprawować nauczyciel kontraktowy (minowanie w 2025 roku)?

monitorowanie podstawy programowej

Monitorowanie realizacji podstawy programowej – na czym polega

Czy i jak dyrektor powinien monitorować realizację podstawy programowej z poszczególnych przedmiotów? Wiadomo, że zniesiono „monitorowanie” jako formę nadzoru, ale dyrektor nadal może je stosować w odniesieniu do realizacji podstawy programowej. Podpowiadamy, jak w praktyce monitorować realizację podstawy programowej.

Ile czasu ma organ prowadzący a ile kuratorium na wydanie dokumentacji pokontrolnej

Ile czasu ma organ prowadzący a ile kuratorium na wydanie dokumentacji pokontrolnej

Przepisy powszechnie obowiązującego prawa nie określają dla organu prowadzącego terminu na sporządzenie i doręczenie protokołu pokontrolnego kontrolowanemu podmiotowi. Natomiast organ nadzoru pedagogicznego ma 7 lub 14 dni – w zależności od przedmiotu kontroli – na przekazanie dyrektorowi kontrolowanej szkoły protokołu. Naruszenie tych terminów przez organ kontrolujący nie wywołuje jednak skutków prawnych. Sprawdzamy szczegóły!

Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego w przedszkolu za I półrocze

Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego w przedszkolu za I półrocze – czy obowiązkowe

Rozporządzenie o nadzorze pedagogicznym nie zobowiązuje dyrektora do półrocznego podsumowania nadzoru. Natomiast jego obowiązkiem jest przedstawienie radzie pedagogicznej nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólnych wniosków wynikających ze sprawowanego nadzoru oraz informacji o działalności szkoły. Ważne są wnioski z tego, co już zostało zrobione. A jeśli wnioski niepokoją, to trzeba podjąć pilne działania naprawcze.

Jak podsumować półrocze w oddziałach przedszkolnych

Pytanie: Jak powinno wyglądać podsumowanie I półrocza w oddziałach przedszkolnych, będących częścią szkoły podstawowej? Czy w trakcie rady klasyfikacyjnej wymagać od nauczycieli informacji o grupie i co taka informacja powinna zawierać?

Czy należy dokonać obserwacji wszystkich nauczycieli w ciągu roku

Czy należy dokonać obserwacji wszystkich nauczycieli w ciągu roku

Obserwacje nie są formą nadzoru pedagogicznego, lecz jedną z metod/sposobów  uzyskiwania informacji niezbędnych do realizacji poszczególnych form nadzoru określonych w rozporządzeniu o nadzorze pedagogicznym: ewaluacji, kontroli, wspomagania i monitorowania. To dyrektor decyduje, kiedy i ile obserwacji przeprowadzi, jakie zagadnienia podda obserwacji i jaki rodzaj obserwacji zastosuje.

Kontrola kuratorium w przedszkolu niepublicznym – jakie dokumenty przygotować

Pytanie: Jakie dokumenty są niezbędne podczas kontroli z kuratorium w przedszkolu niepublicznym? Kuratorium nie podało obszarów, z jakich będzie kontrola. W przedszkolu realizowane jest kształcenie specjalne oraz wczesne wspomaganie rozwoju.

Jak udokumentować ewaluację wewnętrzną w przedszkolu niepublicznym

Pytanie: Jakie dokumenty dotyczące ewaluacji wewnętrznej powinny znajdować się w przedszkolu niepublicznym?

Zajęcia otwarte – czy są obowiązkowe

Pytanie: Czy każdy nauczyciel musi realizować zajęcia otwarte?

Obserwacja pedagogiczna w przedszkolu – ile razy w ciągu roku

Pytanie: Ile razy w roku szkolnym musi być przeprowadzana obserwacja pedagogiczna w przedszkolu? Przeglądając programy dostępne na rynku niektóre wydawnictwa mają w programie 3 obserwacje (wstępna, środkowa i końcowa), a niektóre tylko 2 (wstępna i końcowa). Jaka powinna być ich prawidłowa ilość? Jaka jest podstawa prawna?

Tematyka

Poradnia

Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze pytania
 
Zadaj pytanie ekspertowi »

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty