Ocena merytoryczna kandydata na dyrektora szkoły wiąże się przede wszystkim z rozmową na temat przedstawionej przez niego koncepcji rozwoju i funkcjonowania szkoły. Rozmowę tę przeprowadza komisja. Oczywiście musi być ona udokumentowana – najlepiej w postaci załącznika do protokołu z posiedzenia komisji.
Komisja konkursowa musi podjąć uchwałę o odmowie dopuszczenia kandydata na dyrektora do postępowania konkursowego, gdy oferta została złożona po terminie, oferta nie zawiera wszystkich dokumentów wskazanych w ogłoszeniu konkursu albo z oferty wynika, że kandydat nie spełnia wymagań wskazanych w ogłoszeniu konkursu. Skorzystaj z wzoru takiej uchwały.
Komisja, na podstawie złożonej oferty, podejmuje uchwałę o dopuszczeniu lub odmowie dopuszczenia kandydata do postępowania konkursowego. Uchwała zapada zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym. W przypadku równej liczby głosów głos decydujący należy do przewodniczącego komisji. Pobierz wzór takiej uchwały.
Brak bezstronności członka komisji konkursowej może doprowadzić do unieważnienia konkursu na dyrektora szkoły. Z tego względu członkowie komisji powinni złożyć oświadczenia o bezstronności
Prace komisji konkursowej są prowadzone, jeżeli w posiedzeniu bierze udział co najmniej 2/3 jej członków. Dlatego lista obecności członków komisji powinna być załącznikiem do protokołu z posiedzenia komisji.
Członkowie komisji w konkursie na dyrektora szkoły powinni otrzymać także upoważnienie na podstawie Kodeksu postępowania administracyjnego. Skorzystaj z wzoru takiego upoważnienia.
Członkowie komisji konkursowej przetwarzają dane osobowe w imieniu organu prowadzącego. Dlatego potrzebują oni upoważnienia do przetwarzania danych osobowych. Pobierz wzór takiego upoważnienia.
Kolejnym zadaniem przewodniczącego komisji konkursowej jest zawiadomienie o miejscu i terminie posiedzenia tej komisji. Informację tę należy przekazać kandydatom z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem.
Przewodniczący komisji konkursowej musi ustalić miejsce i termin posiedzenia komisji. Nie może być on późniejszy niż 14 dni roboczych od upływu terminu składania ofert przez kandydatów.
Członkowie komisji konkursowej, z racji przetwarzania ich danych osobowych w konkursie na dyrektora szkoły, muszą zostać poinformowani o przetwarzaniu ich danych osobowych. Pobierz wzór klauzuli informacyjnej.
Organ prowadzący powołuje komisję konkursową, która przeprowadzi konkurs na dyrektora szkoły. Poza tym wyznacza też przewodniczącego komisji. Pobierz wzór zarządzenia w sprawie powołania komisji konkursowej i przewodniczącego.
Konkurs na dyrektora szkoły odbywa się w ramach złożonej procedury. Błąd jej w trakcie może być fatalny w skutkach i prowadzić do unieważnienia konkursu. Skorzystaj z procedury, w której krok po kroku wyjaśniamy, jak przeprowadzić konkurs na dyrektora szkoły. Pobierz także wzory dokumentów, niezbędne do przeprowadzenia konkursu na dyrektora szkoły od A do Z.
Nowelizacja Prawa oświatowego pozwala powoływać radnych do składów komisji konkursowych wyłaniających dyrektorów szkół i placówek oświatowych prowadzonych. Radny występuje wówczas w roli przedstawiciela organu prowadzącego. Nie jest to jednak obowiązek a możliwość.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.